کدکن مبین سازه
سقف کاذب دامپا چیست؟

سقف کاذب دامپا چیست؟

دامپا محصولی است که از ورق دامپا ( دامپا ورق ) تولید می گردد. در پاسخ به اینکه دامپا چیست ؟ باید گفت در واقع ورق دامپا همان ورق آلومینیومی با ضخامت ۰.۵۵ میلی متر است که به شکل دامپا فرم داده می شود. این محصول بیشتر به عنوان دامپا سقف کاذب شناخته می شود چراکه بیشتر در سقف های کاذب کاربرد دارد. البته از اصطلاح دامپا نما نیز برای آن استفاده می شود، چراکه برخی معماران برای پوشش نما نیز از دامپا استفاده می کنند. پس مشخص شد که دامپا چیست . محصول دامپا در شاخه هایی حداکثر به طول شش متر تولید می گردد، البته برای دامپا با عرض ۲۰ سانتی متر طول حداکثری دامپا ورق چهار متر است. این یعنی با توجه به طول شاخه های دامپا مورد نیاز شما، امکان برش دامپا ورق وجود دارد.

در ادامه در پاسخ به پرسش اینکه دامپا چیست ، دامپا سقف کاذب مناسبی برای فضاهای مرطوب مانند سرویس های بهداشتی، حمام، استخر، سونا، آزمایشگاه و فضاهایی از این دست به حساب می آید. هموطنان ما در شیراز نیز گویا به این محصول تمایل بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور دارند. دامپا سقف کاذب است که در کلاس سقف های کاذب کلاسیک قرار می گیرد و معمولا در اکثر ساختمان ها حداقل برخی فضاها چه سقف کاذب و یا نما با دامپا پوشش داده شده اند.

در این مقاله قصد نداریم به مشخصات فنی دامپا بپردازیم، بلکه صرفا می خواهیم به سوال دامپا چیست پاسخ دهیم .در صورت نیاز به آگاهی و دانش در قبال مشخصات فنی و جزئیات این محصول می توانید به صفحه سقف کاذب دامپا مراجعه فرمایید. همچنین برای اطلاعات فراتر می توانید به وبسایت خود شرکت دامپا مراجعه فرمایید. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از اصطلاح دامپا تنها در کشور ما رایج است و در واقع دامپا نام شرکتی است که اولین بار محصولات آن وارد ایران شده، بنابراین در سایت شرکت دامپا با انواع مختلفی از محصولات دامپا مواجه خواهید شد، پس باید به بخش مربوط به محصول پنل دامپا مراجعه فرمایید.

در توضیح دامپا چیست برای معرفی مزایای محصول دامپا سقف کاذب آمده که :

  • دامپا پوشش مناسبی برای انواع اتاق ها و فضاها است .
  • دامپا به سادگی نصب می شود و قابلیت یکپارچگی با سایر محصولات سقف کاذب را دارد.
  • دامپا با متریال تمیز و پایدار تولید می گردد.
  • دامپا دارای استانداردهای آکوستیک مورد نیاز است.
  • دامپا دارای مقاومت استاندارد در مقابل حریق است.
  • دامپا قابل تولید در طیف رنگ های استاندارد رال اروپا است.
  • دامپا امکان تولید به صورت ساده و یا پانچ دار را دارد.

یکی دیگر از خصوصیت های دامپا قیمت مقرون به صرفه ان در قیاس با سایر سقف های کاذب لوکس می باشد. این ویژگی باعث شده که دامپا خرید آن توجیه پذیری اقتصادی داشته باشد.

قیمت دامپا آلومینیومی و نکاتی که باید به آن در خرید توجه کرد

برای پاسخ به پرسش متداول دامپا چیست و اینکه دامپا متری چند ؟ پیشنهاد میکنیم با دپارتمان فروش شرکت کدکن مبین سازه تماس بگیرید. اما برای کمک به درک بیشتر از قیمت دامپا در این مقاله سعی میکنیم شما را با خصیصه های موثر در خرید دامپا آشنا کنیم.

نکات مهم در قیمت تمام شده دامپا :

  1. برداشت ابعاد فضای مورد نظر برای پوشش با دامپا
  2. انتخاب نوع دامپا و خصوصیات رنگ و عرض باند دامپا
  3. محاسبه مساحت فضای مورد نظر برای پوشش با دامپا
  4. محاسبه پرت و دور ریز فضا با توجه به موضوعاتی چون منتظم بودن فضا ، ماهیت عملیات نصب و ملاحظاتی دیگر از این دست در نظر بگیرید
  5. محاسبه مساحت یک عدد باند دامپا (با توجه به عرض انتخابی باند و طول باندها)
  6. محاسبه حاصل تقسیم مساحت فضای مورد نظر بر مساحت یک شاخه باند دامپا

محاسبه قیمت دامپا

پس از پاسخ به اینکه دامپا چیست ، برای محاسبه قیمت دامپا باید از داده های زیر مطلع باشید:

  • فروش دامپا به صورت متر مربعی صورت می گیرد و متراژ درخواستی شما در قیمت اعلامی موثر است. پس پیش از سوال در مورد قیمت دامپا حتما مساحت فضای مورد نظر را بدست آورده و بر اساس مساحت باند دامپای درخواستی و میزان دور ریز مساحت ناخالص مورد نیاز را تخمین بزنید.
  • پس از اطمینان از اینکه دامپا چیست و پیش از خرید دامپا رنگ مورد نظر را انتخاب کنید، این موضوع در قیمت دامپا موثر است. کمترین قیمت مربوط به رنگ سفید است.
  • پس از اطمینان از اینکه دامپا چیست و پیش از خرید دامپا حتما اطمینان حاصل کنید که نیاز به باند یا ورق دامپای ساده ( بدون پانچ ) دارید و یا پانچ شده و اگر پانچ شده نیاز دارید، قطر پانچ شما ریز است یا درشت. در نظر داشته باشید که محصول دامپای پانچدار که تحت عنوان گروه N قرار می گیرد، دارای قیمت بالاتری در مقایسه با محصول دامپا ورق ساده است چون محصول شما نیاز به عملیات پانچ با دستگاه CNC و همچنین نیاز به پوشش با لایه نمدین Non-Woven خواهد داشت که باعث بالا رفتن هزینه تمام شده محصول مورد نظر شما می شوند.
  • در نظر داشته باشید که قیمت زیرسازی دامپا را نیز باید محاسبه کنید، برای پوشش اطراف محیط فضای مورد نظر باید از ناودانی های مخصوص محصول دامپا استفاده کنید، لذا پیش از سفارش محصول حتما محیط فضاها را برداشت کنید چراکه برابر با آن نیاز به متر طول از ناودانی آلومینیومی مختص محصول دامپا دارید.
  • برای نصب دامپا نیاز به زیرسازی مخصوص این محصول دارید، پس باید با توجه به جنس سقف اصلی ( سقف خام ) نسبت به انتخاب پلیت های سقفی، آویز یا تسمه و کمربند ( تسمه و کمربند در قیاس با آویزهای معمولی و یا قابل رگلاژ قیمت بیشتری دارند ) و همچنین کاریر ( پروفیل کریر ) اقدام کنید.
  • برای نصب دامپا نیاز به متریال مصرفی مانند پیچ، پرچ، بولت، میخ و چاشنی و غیره نیز دارید.
  • در نهایت هم فراموش نکنید که پس از اطمینان از اینکه دامپا چیست حال برای نصب استاندارد دامپا نیاز به یک تیم متخصص و خبره نصاب دامپا خواهید داشت و توصیه می کنیم به هیچ عنوان با انتخاب اکیپ نصب دامپای ارزان قیمت به قصد صرفه جویی حداکثری متریال و محصول را از بین نبرید. بدون شک استفاده از نصاب های ارزان شاید باعث کاهش هزینه تمام شده شما شود، اما تردید نکنید که پوش تمام شده کیفیت استاندارد مطلوب شما را نخواهد داشت و هزینه های کیفیت نظیر دور ریز، دوباره کاری ( حتی چند باره کاری) و عدم بالانس متریال هزینه های مضاعفی را برای شما در بر خواهد داشت که در انتها و در مجموع بالاتر از هزینه اولیه با یک تیم متخصص خواهد بود. امیدواریم هیچ وقت با اکیپ های غیر حرفه ای دچار اصطکاک نشوید.
۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

شرکت کدکن مبین سازه

شرکت کدکن مبین سازه با رویکرد دانش محور و همراهی گروهی از مهندسین و افراد متخصص و خبره در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع سقف کاذب ، کف کاذب، دیوار کاذب و نمای آلومینیومی با توجه به شرایط صنعت ساختمان و احساس نیاز به ایفای نقش پر رنگ تر مهندسین ایرانی تاسیس گردیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش سقف کاذب

تماس با ما