کدکن مبین سازه

اطلاعات فنی سیستم روشنایی ساختمان

کدکن مبین سازه
با توجه به همپوشانی عملیات اجرای سقف کاذب و سیستم روشنایی سقف از لحاظ روابط پیشنیازی اجرایی، مشتریان و کارفرمایان محترم ترجیح می دهند که تصمیم گیری در قبال این دو آیتم به صورت هم زمان صورت گیرد تا با لحاظ شدن مشخصات فنی این اقلام به صورت موازی از دوباره کاری و اصلاحات اجتناب نموده و در نهایت عملیات فینیشینگ پروژه با حداکثر سرعت و دقت انجام پذیرد. این مهم سبب آن شده که شرکت کدکن مبین سازه در پروژه های خود همواره با درخواست در قبال تهیه و اجرای سیستم های روشنایی سقفی مواجه باشد. بنابراین به منظور پاسخگویی و برآورده نمودن نیاز مشتریان محترم این شرکت تلاش نموده تا به عنوان شریک تجاری برخی تولید کنندگان پیشرو و تراز اول صنعت روشنایی نیاز مشتریان محترم خود را با توجه به ملاحظات و مقتضیات ایشان پاسخگو باشد.
پروژه‏های ساختمانی بر اساس نوع کاربری نیازمند سیستم های روشنایی مختص خود می باشند، شرکت کدکن مبین سازه با توجه به ماهیت کاربری پروژه، اصول مهندسی ارگونومیک معیارهای مهندسی روشنایی و البته مطلوب مشتریان اقدام به ارائه آلترناتیوهای ممکن می نماید و در نهایت با سرعت و کیفیت بیشینه و حداقل هزینه فرآیند سیستم روشنایی پروژه را به اتمام می رساند.

مزایای یک سیستم روشنایی مطلوب:

پروژه‏های ساختمانی بر اساس نوع کاربری نیازمند سیستم های روشنایی مختص خود می باشند، شرکت کدکن مبین سازه با توجه به ماهیت کاربری پروژه، اصول مهندسی ارگونومیک معیارهای مهندسی روشنایی و البته مطلوب مشتریان اقدام به ارائه آلترناتیوهای ممکن می نماید و در نهایت با سرعت و کیفیت بیشینه و حداقل هزینه فرآیند سیستم روشنایی پروژه را به اتمام می رساند.
دقت در انتخاب و پیاده سازی سیستم روشنایی موجب مزایای لیست شده در پایین خواهد شد:
  • سیستم روشنایی اولین و بیشترین تأثیر را روی کاربر می گذارد و بر تمام ادراک و حواس افراد تأثیر غالب دارد.
  • سیستم روشنایی مناسب موجب افزایش کارایی عملکرد افراد چه در فضای کار و چه در فضای زندگی آن ها می گردد.
  • برخورداری از روشنایی مطلوب به نمود و نمایش هر چه بهتر محصولات کمک نموده و سبب جذب مشتری و سرعت بینایی او می گردد.
  • از ویژگی های روشنایی آن است که موجب احساس شفافیت و و تقویت اعتماد در مشتریان و مراجعین می گردد.
  • رعایت معیارهای نورپردازی موجب نمود بیشتر حجم فضای کاربری می شود.
  • روشنایی رابطه مستقیم با حس آرامش و امنیت افراد در محیط دارد.
  • استفاده از یک سیستم منطبق بر معیارهای توسعه پایدار به صورت محسوسی بر کاهش مصرف انرژی و هزینه های آن در دوران بهره برداری تأثیر دارد و موجب افزایش بهره وری سیستم ساختمان خواهد شد.
  • کاهش ثوانح و حوادث غیر مترقبه در فضا.
  • ایجاد نظم و پاکیزگی هر چه تمام تر محیط کاربری.

شدت روشنایی مورد نیاز در فضاهای صنعتی:

شدت روشنایی با نماد E، عبارتست از میزان شارنورانی دریافت شده توسط یک سطح معین می‌باشد، واحد‌های آن فوت کندل fc و لوکس lx هستید.واحد بین‌المللیی شدت روشنایی لوکس lx است.
یک لوکس، شدت روشنایی است که از یک شمع استاندارد در فاصله یک متریی توسط سطح یک متر مربعی دریافت می‌ شود یا بر آن سطح تابیده شود.
در پایین شدت روشنایی در برخی از فضاهای کاربری آورده شده است.

برخی از انواع چراغ های پرکاربرد:

چراغ ۶۰ ×۶۰ ( اف پی ال) یا (تی ۵)

این چراغ با ابعاد استاندارد ۶۰*۶۰ سانتی متر جهت نصب در سقف های مشبک طراحی شده است. از آنجایی که ابعاد تایل ها (آلومینیومی، گچی، مینرال و …) در حالت استاندارد ۵۹.۵*۵۹.۵ سانتی متر می باشد، این چراغ نیز مختص این گونه سقف ها و با همین ابعاد تولید می شود تا به سهولت و با نهایت دقت در زیرسازی کلیک قابل نصب باشد. این محصول در دو مدل سه لامپ (۳۶*۳ وات) و چهار لامپ (۳۶*۴ وات) موجود می باشد که انتخاب از بین این دو مدل بر اساس شدت نور (لوکس نوری) مورد نیاز فضا صورت می گیرد.

چراغ سیلندری تو کار

علت انتخاب این نام شباهت ظاهری این چراغ با سیلندر خودرو می باشد، البته به آن چراغ نقطه ای یا اِسپات نیز گفته می شود. چراغ سیلندری از انواع چراغ های توکار است و با توجه به ارتفاع آن فاصله ی سقف کاذب سقف اصلی حداقل بایستی ۸ سانتی متر باشد. در فضاهایی که به شدت روشنایی (لوکس نوری) و تمرکز بالای نور نیاز است از این نوع چراغ استفاده می شود و بسته به میزان نیاز به شدت روشنایی، تمرکز نور و چیدمان فضا می توان تعداد چراغ ها را افزایش داد.

چراغ ۶۰ ×۶۰ ال ایدی ( ال ای دی پنل)

امروزه مهمترین نگرانی بشر کاهش مصرف انرژی می باشد زیرا انرژی با قیمت بسبار زیادی بدست مردم رسیده و از طرف دیگر محدود بودن منابع انرژی بر این نگرانی افزوده است به همین خاطر لامپ های ال ای دی با مصرف بسیار کم و نوردهی کافی برای منازل , محیطهای اداری ,تجاری و معابر و پارکها , توانسته است کمی از این نگرانی کم کند . لامپ های ال ای دی با طول عمر بسیار زیاد توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای لامپ های کم مصرف فعلی باشد بعلاوه این که لامپ های ال ای دی به دفعات بسیار می توانند خاموش /روشن شوند و از طرف دیگر برای سلامتی انسان هیچ گونه ضرر نداشته و در دید کلی هزینه ها ی مصرفی را کاهش می دهند
پنل‌های ال ای دی نسل جدید چراغهای سقفی هستند که علاوه بر زیبایی و طول عمر بسیار بالا تاثیر چشمگیری در صرفه جویی انرژی دارا میباشند.این چراغها با پخش نور یکنواخت و بدون خیرگی نور مطلوب را برای شما فراهم می‌کند.

تماس با ما